Alles voor de veiligheid.
11 oktober 2025 - Uchiko, Japan
Voor Japanners staat veiligheid hoog op de lijst.Voorkomen is beter dan genezen.Je ziet ze dan ook overal op de weg.De signaalgevers om alles vlot te laten verlopen.
Ook op de trails,je ziet geen engelse aanwijzing,tot het triky word en dan zie je een waarschuwing die je kan lezen.
Of aan de tunnels waar je bij de ingang fluostrips moet omdoen en deze aan de andere kant weer terug in de kast hangen.(zie ook video)
Vandaag een stuk gelopen met Tim uit Colorado maar das ne 35 km /dag man en das teveel voor mij.
Dus ik hou het rustig en mijne favoriet is de sleeping Boedha.
Gisteren in Ozu zag ik van veraf een kathedraal staan,wat vreemd is in een boedhistis land.Bij nader toezicht bleek dit een replica (uit multiplexplaten) van een europese kathedraal waar Japanners komen om te trouwen.
Ik loop verder door afgedane rijstvelden
En langs Boedhas aangekleed als symbool tegen het ziek worden.
Sayonara en als afsluiter drink ik nog een drankje van ne golfheld van ons Lil.Hideki Matsuyama winnaar van de masters 2021 heeft hier zijne eigen saké














Mooie reis. Geniet er maar goed van.