Alles voor de veiligheid.

11 oktober 2025 - Uchiko, Japan

Voor Japanners staat veiligheid hoog op de lijst.Voorkomen is beter dan genezen.Je ziet ze dan ook overal op de weg.De signaalgevers om alles vlot te laten verlopen.

13745

Ook op de trails,je ziet geen engelse aanwijzing,tot het triky word en dan zie je een waarschuwing die je kan lezen.

1340413413

13414

Of aan de tunnels waar je bij de ingang fluostrips moet omdoen en deze aan de andere kant weer terug in de kast hangen.(zie ook video)

13514

Vandaag een stuk gelopen met Tim uit Colorado maar das ne 35 km /dag man en das teveel voor mij.

13513

Dus ik hou het rustig en mijne favoriet is de sleeping Boedha.

Gisteren in Ozu zag ik van veraf een kathedraal staan,wat vreemd is in een boedhistis land.Bij nader toezicht bleek dit een replica (uit multiplexplaten) van een europese kathedraal waar Japanners komen om te trouwen.

13539

13649

Ik loop verder door afgedane rijstvelden

13665

En langs Boedhas aangekleed als symbool tegen het ziek worden.

13660

Sayonara en als afsluiter drink ik nog een drankje van ne golfheld van ons Lil.Hideki Matsuyama winnaar van de masters 2021 heeft hier zijne eigen saké

1373613737

Foto’s

6 Reacties

  1. Cambre Liliane:
    11 oktober 2025
    Als ge van dat drankje zo goed gaat golfen als Hideki breng dan maar een grote voorraad mee. Krijg ik wel kwijt in de golfwereld.
  2. Elske:
    11 oktober 2025
    Allee da moet toch ook ni meevallen , met ne zware rugzak de ladder omhoog !
  3. Chris cambre:
    11 oktober 2025
    Amai gevaarlijk zo op een ladder naar boven moeten.
    Mooie reis. Geniet er maar goed van.
  4. Sonja Van Dijck:
    11 oktober 2025
    Helemaal fan van het veilig te houden,wel grappig van die kathedraal
  5. Nadinneke:
    11 oktober 2025
    Spirits en Whisky zijn de rode draad in't verhaal 😏🥃 welkom vanaf 10 november in onze club Cupam Amicas 🤭😉☺️
  6. Vera Van Raemdonck:
    14 oktober 2025
    Hoi Jan , is dat van dat speciaal papier in die winkel ? Zoals bv zo'n papieren wand in een huis ipv glas ? Je gaat in ieder geval een goede conditie hebben als je terugkomt : wandelen , baden , zwemmen , klimmen ........... ! :)